Fortsätt till huvudinnehåll

Seminarier utomlands och specialträning på klubben

Nu har jag anmält mig till och betalat seminariet i Danmark. Det ska bli mycket roligt!

I lördags hjälpte jag till att instruera våra yngre medlemmar på deras pass som vanligt. Det är så roligt att se dem utvecklas. På vuxenpasset fick jag första halvtimmen specialträning med Nils. Jag känner att jag vill bli bättre på min grundmässiga fight, och han har mycket tips och idéer för hur man ska bli bättre på sånt. Det var raka vägen tillbaka till basic fightövningar och jag ska sammanställa mina anteckningar från det så fort jag får en stund över. Ännu viktigare, jag ska träna på övningarna vi gick igenom så snart jag hinner. Har dessutom övningar sedan tidigare jag också ska göra för mer stabilitet i slutet på förflyttningar och tekniker. Det är bra träning inför eventuell Shodan-gradering så småningom. Det känns långt till en sådan i och för sig, men det är bara att jobba på flitigt.

Träningen i måndags var mycket roligt och verkligen såna saker jag behöver träna på. Nedtagningar och svep och allt möjligt. Avslutade träningen efter  med att efter passet repetera Tegumi med Sensei Anders.

Önskar det fanns mer tid och möjlighet att repetera de saker vi gått igenom på olika seminarier och träningsläger med Hanshi Patrick McCarthy och Renshi Per-Ivar Andersson.Vill ju inte glömma bort den träningen.

Ikväll blir det träning i dojon igen. Det får bli sista passet för mig den här veckan eftersom jag inte kan träna varken fredag eller lördag.

Kommentarer