Fortsätt till huvudinnehåll

Människan är av naturen lat

Jag vill inte byta till nästa träningsprogram. Jag har kört träningsprogram 3 ett tag nu och det börjar gå lätt. Vet med mig att nästa innebär fördubbling av antalet Clean&Jerks på varje set, mellan varje styrkeövning (5st) och det ska ske fyra varv. Ja, du hör ju. Det kommer att bli tungt och jobbigt igen. Styrkeövningarna bbyts också ut eller blir omgjorda till tyngre varianter. Jättebra för min träning. Jag både vill och inte vill hoppa på nästa program.

Det gäller att ta ett stort djupt andetag och släppa ut luften långsamt igen. Bita ihop. Tagga till. Örfila sig själv några gånger och vakna till ordentligt. Det är bara att köra. Hoppas bara jag är pigg när jag ger mig i kast med det. Jag tänker mig det passet på söndag kanske, om det ska fungera med ett av Frejs pass med "functional cross" på gymmet imorgon fredag, på morgonen. De brukar ju vara lite tunga de. Då bör jag inte köra mitt kettlebellspass ikväll, och kommer inte fixa göra det med energi på lördag.

Lite svårt planera träningen hemma ikväll, när man inte vet vad det blir för övningar på passet på gymmet imorgon. Det är bara att chansa vilt. Kanske säckintervaller eller löpning kan vara något att sticka mellan med mitt i all denna roliga funktionella träningen i övrigt.

Kommentarer