Fortsätt till huvudinnehåll

Vecka 4 och en månad har passerat

En månad har passerat på det nya träningsåret. Det är dags att utvärdera om jag lyckats ändra något i mitt tänk denna månad jämfört med de sista tre månaderna på förra året.

Först till resultatet för vecka 4.

Sammantaget kan jag väl säga att jag både kommit loss lite med träningen och att jag varit lite lat. växelvis så där. Målet framöver är mindre lat och mer träning.

Skidåking 4 pass.
Två av passen var kurs och där fick jag nu lite nycklar att jobba vidare med resten av veckan. Med på vägen fick jag också att ut och åka två gånger på egen hand. På söndagen hände det magiskt. Något föll på plats med växel 3 i skate-åkningarn och de andra växlarna hakade på. Då återstår det imorgon på kursen att se om det blev mer rätt eller mer fel som det resulterade i. Tränar vidare på detta. Till nästa vecka, se till att få til lett lite längre pass också. Det är dags nu.

Löpning 2 pass.
Det blev ju en hel del skidåking så jag stressar inte upp mig över att det bara blev ett pass ute i ice-bugsen. Det blev också ett kort pass på löpbandet före funktionella passet. Fördelen med de korta passen på löpbandet är att jag kan checka av att jag fortfarande kan hålla något slags tempo om jag vill. Utomhuslöpningen i mycket kläder tenderar att bli av det långsammare slaget. Men mycket nyttigt ändå. Till nästa vecka, försök komma ut två gånger i ice-bugsen.

Gymmet 1 pass.
Funktionellt pass med N. Vi skulle tränat på torsdagen också men då var jag på middag på fina Kitchen & Table med tjejerna på jobbet. I övrigt gick det passet som blev av riktigt bra. Siktar på två pass med N på gymmet kommande vecka så blir jag nöjd.

Att ta med sig till denna vecka borde ju börja med att förnya gymkortet som gått ut 1 februari. Jag ska genomföra två funktionella pass med N på gymmet, gå minst en gång på hälsokampanjens pass som jobbet anordnar. Åka skidor två pass förutom skidkurserna. Springa minst två pass ute i mina Ice-bugs.

Att ta med sig till kommande månad blir att genomföra minst 5 besök på gymmet på en månad borde jag väl lyckas med hoppas jag. Fler är planerade men det vet vi ju, att alltid kommer det undanflykter i vägen. Särskilt när det inte är huvudträningsformen. Något av löpnings- eller skidpassen får gärna bli lite längre denna vecka. Sedan ska jag se till att åka både skate och klassiskt vad gäller skidåkningen.

Att ta med sig till kommande 3-månadersperiod. Målet är att snabbt komma igång med träningen när jag kommit av mig. Kommer av sig gör man ju alltid av ena eller andra anledningen, det gäller bara att inte skjuta upp att komma igång igen. Jag ska också se till att det är olika intensiva veckor för att det ska blir bra. Viktigaste av allt är trots allt kontinuitet, allt det andra kan jag jobba med efter hand.

Kommentarer