Fortsätt till huvudinnehåll

Uppstarten

Förra veckan kom jag igång med träningen igen. Gympass med bästa sambon, ett löppass enligt träningsprogrammet jag börjat om med efter gipsincidenten och ett enduropass med sambon i skogen i finvädret. 

Nu gäller det att fortsätta härifrån. Satte löparklockan på laddning nyss. Ska kolla att nästa pass är laddat i den. Får se till att gräva fram lite löparkläder, och sedan är det bara att börja mata. Det är bara det där att jag ska hitta någonstans lämpligt att springa. 

Det är intervaller på schemat idag. 10 minuter uppvärmning, sedan blir det tre varv med intervallerna 1 min löpning, 1 minut vila + 2 min löpning, 2 min vila. Jogga ner i 10 minuter efter det. Låter det som en plan? Jag testar.

Jag är ju inte så tränad just nu så det är lite segt att komma igång. Det är bara att plocka fram tålamodet och sätta igång.

Kommentarer