Fortsätt till huvudinnehåll

Balans kallas det va?

Skulle träna igår istället, då träningspasset i förrgår gick åt skogen för att träningsytan jag skulle träna på på gymmet var uppbokad (fast ändå inte) av ett pass. Passet skulle varit i en annan sal, men de bara tog den här salen istället där man annars tränar funktionell träning på egen hand. Juste va... Då fick jag istället styra om och springa lätt på ett löpband när jag väl hittade ett ledigt. Ville bara strunta i alltihop men det var en och en halv timme tills jag skulle kunna ta mig hem. När jag väl kom hem var det sent och jag behövde äta för att inte migränen skulle bryta ut. Sedan var det inte att tänka på att köra något vansinnespass om jag hade några som helst planer på att kunna sova den natten.
Hur som helst. Igår skulle jag träna det missade funktionella vansinnespasset hemma istället. Men eftersom jag sagt jag skulle baka lussekatter i helgen, men tränade istället (fniss) så fick det bli lussekattsbak igår efter jobbet. Hann ju inte med något funktionellt pass då inte. Funderade på att köra ett lättare, kortare pass men risken var att det skulle bli dassigt och dåligt fokus då det blev på tok för sent. Sparade mig istället till idag eftersom passet jag ska köra är tufft, och jag vill ju vara återhämtad och pigg då. Annars är det ju bortkastat att lägga ner all den tiden.
En konsekvens av detta är att andra roliga aktiviteter som att utforska skivstångsövningarna och komma fram till hur jag ska träna där får stryka på foten. Jag som sett fram emot det så mycket. Jag har i och för sig all tid i världen att pyssla med det någon annan dag, men det är ju så roligt att lära sig nya saker och utvecklas kunskapsmässigt. 
Kanske är det så att man ska kunna skippa lite pass hit och dit, planera om, stryka saker och köra enklare och lättare pass när det trasslar till sig. Det är bara det att det väldigt lätt blir ett konstant tillstånd. Att ta genvägar när det blir besvärligt. Att köra lättare pass varje dag för att det blev sent eller man är trött och sliten. Saker kommer emellan varje dag. Man har alltid en giltig ursäkt till hands. 
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tänka. Kanske kan jag sätta ett max antal genvägs-dagar i sträck som jag tillåter mig. Att jag faktiskt kan och ska prioritera ett "riktigt" träningspass om j<ag gått den enkla vägen två dagar i sträck? Idag blir det garanterat ett jobbigt Frej-pass hemma i "Lilla Gymmet" hemma, för att bryta denna veckas genvägar. Det är bara att ladda för det. 

Kommentarer