Fortsätt till huvudinnehåll

Träningsprogram som fungerar


Hade ju funderingar på om träningsprogrammet för löpningen verkligen fungerar. Blir det någon skillnad? Gör jag momenten rätt? Ska det verkligen kännas som det gör under de olika passen? Kör jag tillräckligt? Frågorna har varit många.

Baserat på spontanrundan i lördags kväll kan jag bara dra slutsatsen att det fungerar. I alla fall baserat på tempo och känsla i kroppen under rundan. Hur kroppen svarar och hur länge den svarar bra. Inte för att det gick jättefort eller att jag orkade jättelänge, men jämfört för bara ett litet tag sedan.

Om det har med träningsprogrammet att göra eller andra saker, det kan jag förstås inte vara säker på. Jag fick i alla fall inte ett dåligt gensvar oavsett. Det gör det ju värt att jobba vidare med konceptet.

Nästa fundering som dyker upp nu är i stället hur det blir med träningsprogrammet över vintern. Går det att köra passen med icebugs? I helgen var det ju rent bakhalt när vägytan frös till då jag sprang i mina vanliga skor. Kommer jag kunna fortsätta som jag tänkt med skor med grovmönstrad sula och dubb när det blir snöigt och isigt på riktigt?

Kommentarer