Fortsätt till huvudinnehåll

Att skjuta på träningen

Egentligen är ju argumentet "har jag väntat så här länge kan jag ju lika gärna vänta en dag till" helt idiotiskt. Det är ju för att jag tänkte så igår som jag inte tränade idag, och när jag skjutit upp det till imorgon kan jag ju använda samma argument imorgon. Då har jag ju till och med väntat ännu längre så då gör det ännu mindre skillnad. Då skjuter jag träning till i övermorgon istället. Har jag väl gjort det kan jag ju lika gärna skjuta på träningen en gång till för en dag gör ju fortfarande ingen skillnad. Så där kan jag ju hålla på hur länge som helst.

Ärligt talat. Jag borde ju sätta en gräns på tre dagar vila, eller vad vad som nu kan vara lagom, då jag måste ge mig ut och träna igen. Omedelbart. Tillräckligt många "bara en dag till" efter varandra kan bli en hur lång lista som helst. Till exempel tre månader eller så.


Kommentarer